Meh Gelak

Thursday, June 11, 2009
Johan dilahirkan tanpa kedua telinganya, tetapi walaupun cacat dia berjawatan tinggi di sebuah bank. Dia sangat marah kalu ada orang yang mempersoalkan tentang telinga. Satu hari dia mahu mengambil kerani baru dan tiga orang disenaraipendek untuk sesi temuduga. Calon pertama seorang lelaki yang mempunyai penampilan yang baik. Diakhir temuduga, Johan bertanya satu soalan kepada lelaki itu.

"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya, tapi minta maaf kalau saya kata tuan tak ada telinga, macam ayam" jawab lelaki itu dengan jujur. Merasa terhina dengan jawapan itu, Johan mengusirnya keluar dari pejabat.

Calon kedua ialah seorang perempuan yang berpengalaman bekerja di bank hampir 5 tahun. Dia lebih baik dari calon pertama tadi. Di akhir sesi temuduga, Johan bertanya soalan yang sama ditanya pada calon pertama.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya ...saya heran bagaimana tuan boleh mendengar saya dengan baik, sedangkan tuan duduk jauh dari saya." puji perempuan itu. Sebaik mendengar jawapan dari perempuan itu, Johan berang dan menghalaunya keluar.

Calon terakhir adalah yang terbaik, walaupun masih muda dia telah bekerja lebih 8 tahun di bank. Selain bijak dia juga tampan dan bergaya. Seperti calon terdahulu Johan bertanya soalan serupa.
"Awak nampak tak sesuatu yang ganjil pada saya?"
"Ya. Awak pakai contact lens," jawab pemuda itu menahan perasannya dari tergelak. Walaupun terkejut, Johan gembira dengan jawapan pemuda itu. Dia hairan kerana pemuda itu sangat teliti dan dapat melihatnya memakai contact lens walaupun mereka duduk agak jauh.
"Bagaimana awak tau" tanya Johan lagi. Pemuda itu tidak dapat lagi menahan gelihatinya lalu ketawa besar hingga jatuh terguling-guling sambil berkata,
" Dah tentu tuan tak boleh pakai cermin mata sebab tuan tak ada telinga, nak sangkut kat mana". Huargh!Huargh! Huargh! Huargh!"

21 Insan Besh:

haNie said...

mmg wajib kene humban ke luar tingkap kl jwp pesen cenggitu..
hahaha!




p/s: jgn lupe..henpon br! lalalalala

[yAN!e][pUTraJAya] said...

hahhahhaha....
LAWAK KER?
:P

cikYANchoco said...

hahahaha... aper daaaa.. :P kompom2 majikan tuh baling jer org nom 3 tuh..

SwEeTFoResT said...

hahaha..calon last nieyh lagi la kejam..siap golek2 lagi tuh..

ayampinko said...

hanie muka cina
ok henpon..crossing fingger

yanie
tah tafsirla sendiri

yan
tah...sebab saya ader telinga..

hutanmanis
hehehe..tu la pasal..

mamai said...

hahahahahahaha...tak ada telingga mana boleh pakai spek betul apa hahahahahaha...aku terkena

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

tapi lubang talinga dia masih adakan?

dila john said...

haa..

gelak org demam ~~~

ayampinko said...

mamai
~hehehe..sekali tak per..jangan 2 kali..

pentoi
~ader..tak der kalu budek la..(pekak)

dila..
~dah makan ubat..?blum..tampar nak..

kakuna_daisy said...

dah agak basi sket ayam ko nye lawak ni..hik hik hik..aku dh penah baca...
tp refresh la ckit..ehee...

hidup hayam..!

ayampinko said...

nie bukan aku punyer..
aku kopi paste dari mail box aku..
at lease boleh la buat owang tersenyum..kira berpahala la aku..hahhaha...

nuyuljana said...

hahahaha.

pandai kn calon ke-3.

ayampinko said...

calon..?
ke-3..?
konpius..

Rozita said...

kah kah kelakar giler..
senyum sesorang ni kat ofis

kakuna_daisy said...

ye ar hayam....ko buat org tersenyum n tersengih di hari jumaat ni...hue hue hue...

dila john said...

da laa...

xkn nk mkn cm penagih..
hoho ~ ~ ~

ayampinko said...

rozita
~ajak kengkawan gelak..takla giler sangat..hehehe

kakuna.
ok la tu..baru ceria..

dila
~aik touching..

dila john said...

pinky = keje kaw tampa aku jerk ek?
cubet kecik nak?

ayampinko said...

hui yang tu tak nak..boleh darah tu..
ok ok cik dila dah sihat..?

dila john said...

da demam balik..
kali neyh batuk n selseme...
camne neyh??? full pakage demam kali neyh..

Lifesaver said...

wajib gelak ke>?