Macho

Friday, June 12, 2009
Semalam aku lepak padang bola.. melihat kelibat-kelibat rakan seangkatan aku berlagak gaya seperti kaka, messi, eto dan pelbagai gaya dan lagak bicara tubuh badan.. melemparkan sejumlah air keringat untuk sesuatu kepuasan..tetiba..
"asan rokok sebatang" suara Amek Dono menyinggah gegendang aku..
"nah.." aku menghulur..
"nko biler nak berenti isap rokok" sambung ku lagi..
'aku bukan tak nak berenti.. lepas sekolah lagi aku nak berenti..' terhenti seketika menikmati aliran punca cancer peparu..
"aku nak berenti.. tapi bini aku kata, biler aku isap rokok aku nampak macho.." sambungnyer dengan muka serius ibarat selaku Ketua Pemuda UMNO..
"Bongok" tu jer yang aku mampu luahkan..sesambil aku join dier isap rokok..

pada gadis-gadis.. susah oo nak berenti isap rokok..ingat senang ker.. jadi kalau Bf, X-Bf, laki, Hubby atau bekas janda korang isap rokok....

REDHO jerla...


sekadar gambar hiasan

21 Insan Besh:

Rozita said...

1st..
somi akak pun penghisap rokok yang tegar..
bior ilang bini, jgn ilang rokok~

[yAN!e][pUTraJAya] said...

ko isap rokok eh?
rejek jadi calon suami kawan aku...
baru nak rekemen....

hahhahaa

kakuna_daisy said...

hmm..takleh ckp ape da sume pngisap okok ni...babei bak kate org pahang..huhuh...

bakar duit je...ape de hal...redho je la...huehuehue..

mamai said...

aku tak tertarik dengan rokok oasal aku tak isap rokok tapi yang aku tertarik kat ikan toman tu...kat mana kau pancin bai tau aku..

Dato Paduka Masri said...

hisap + Rokok= Heaven

haNie said...

a'ah..redho jek..
beli rokok gune duit sendrik kn..
bkn duit org lain..
hahahahah!

Lea said...

susah nak berhenti rokok niii :P

SRISUFI said...

Hurmm...

harapnya jantung dan paru-paru masih mencapai tahap kesihatan yang maksima.


Kalaupun susah berhenti, cuba kurangkan..hehe

cikYANchoco said...

nasib la bf yan x smoking.. lalala amin.. :) btl tuh yan setuju ayat ayampinko yg last tuh... kner redha jer la.. :)

niEna hailani said...

sgt x kish ngn orang hisap rokok..
coz sume abg2 n kaum kerabat lelaki
isap rokok...
tp jgn hisap dlm rumah..
coz jgn libatkan org len dlm mengumpulan asap dlm paru2

saya x kawen g..
hahahahaa

dila john said...

saya sokong itu bini..
ahahhah...

kdg2 takut jadi lembik jerk hero kite
xisap okok..
hakhakhakhak....

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aba barang....kasi tukar itu rokok jadi curut...baru pening..

one love said...

perjumpaan blggers di pd?

bila tu?

Basuh Baju said...

apa kaitan gambar tu dgn rokok? hahaha

SwEeTFoResT said...

huhu..dah redha dah..

puspawarna said...

huhu...
mmg prokok tegarr, ssah nk bnti...
kpde mereke2,
syangilaa dri anda...

ayampinko said...

rozita
~tak sayang bini per..

yanie
~pengaruh rakan sebaya la..nak buat cam ner..

kakuna]
~nak uat cam ner..redho je

mamai
~tasik kg sri aman kat area umah aku..

dato
~yeaha..agree..sesangat..

hanie
~yer..duit sendiri..bukan macam henpon..

lea
~tau tak per..

srisufi
~organ dalaman masih berfungsi seperti biasa..

yan
~ha tau pun..bf skung la..

niena
saya tak smoking dalam umah..kira ok la nie..

dila
no komen sebab aku tak pham..Slow gak aku nie..

pentoi
kompom pitam bro..

one love
tengok kat PBB..kat blog ayam ader.
jom r join..

basuh baju..
tak der kaitan..sajaer taruk

hutanmanis
bagus...

puspawarna
tul tu..sayangilah diri anda..
er saya sayang diri saya..

nuyuljana said...

aku rase usaha kerajaan suruh letak gambar2 seram kat kotak rokok tu hanya sia2 je kn?

kalau ko duk singapore aku rase ley termenung panjang coz harga rokok kat sana around $12 bersamaan Rm25++.

ayampinko said...

hem aku setuju..tah aper aper tah..
memula jer cam ngeri..3 kali beli dah ok dah..
cadangan aku.. letak la..beli jika anda nak mati..lagi senang

dila john said...

xphm ye? ololollooo...

yelah, ase cm xmacho jerk xisap okok, tp just berpada, i just don mind...
mrh cm mne pown, klw mg xnk benti smoker tegar neyh xkn benti...

Lifesaver said...

ikan pe tu??????