Rokok & Songkok

Monday, February 1, 2010
"Ok malam nie kita on k.." Aman Ribut membentangkan usul..

Dan selaju itu juga ia di sambut dengan angukan kami.. maka timbullah rangcangan berani mati malam itu.. dengan Port Sawit menjadi saksi.. kami tekad untuk berjuang..

MISI

Meminjam rokok dari owang-owang tua yang kyusuk bersembahyang Isyak di surau..

Maklumlah time pose macam nie ramai owang kat surau.. jadi kami mengambil kesempatan ini untuk menangguk di air yang keruh.. setelah tugas dan peranan diberi.. kami bersedia menuju ke lokasi kejadian..

"Masuk jer rakaat kedua aku on ok.." Pesan Aman Ribut..

Maklumlah anak Ketua Kampung.. perangai pun macam ketua-ketua la.. kami sekadar mengikut.. tak ikut kira rugi la.. bapak dier ader kedai runcit..

"Allahuakbar.." sedap jer suara Pak Abbas selaku imam yang bertugas menandakan masukknya rakaat kedua..

Tiba-tiba suasana menjadi gelap.. sepi.. hanya kedengaran suara kumat-kumit bacaan ayat-ayat suci al-quran.. mana taknya Panjang selaku insan yang paling tinggi antara kami telah mematikan suiz utama surau.. Sepantas itu jugak kami memasuki surau dan menuju ker tinggap di mana kebiasaannya rokok-rokok itu disimpan.. setelah itu kami balik menuju ke Port Sawit kami untuk membentangkan barang rampasan kami..

"Meh semua aku nak kira.. wah banyak nie.. lumayan.." ujar Wan Nandong selaku Juru Audit bertauliah.. Sorang-sorang menyerahkan hasil yang diperolehi..

HASIL

Surya 16 - 10 batang..

Surya 2 Pintu - 16 batang..

Dunhill - 23 batang..

Marboro - 8 batang nie kompom Jai punya nie..

Rokok Daun Mail Senget pun ader jugak..


"Eh mana Pendek Si Antu Gigi.. Kantoi ker balik umah.." tanya Robot menimbulkan syak..

"Cilaka punya Antu Gigi.. " Aman Ribut tidak berpuas hati..

" Jaga nko besok.." ujar Aman lagi sambil menumbuk tanah menunjukkan kekuatanya..

"Rilek la geng..' Pendek Antu gigi menyapa setelah meloloskan diri di sebalik semak..

"Kitowang ingat nko dah kantoi dah.." serentak dari kami..

"Mana boleh kantoi.. nah hasil.." sambil mencampakkan sekotak Camel pada Wan Nandong..

"Wah ni Wak Siron punyer nie.." Wan Nandong membelek..

"Anak dier lawa beb.." Aku mencelah..

"Aku ader bubur Jagung geng.. Baru besh isap rokok lepas makan.." Pendek Antu Gigi mengofer..

"Mana.." laju jer Aman Ribut..

Maklumlah peberet dier tu.. dengan perlahan Pendek membuka songkoknya.. nah baik punya landing setapuware bubur di sebalik songkoknya.. Kami tergamam kehairanan.. macam ner plak mamat nie boleh balancing tapuware supaya tak jatuh.. kagum giler..

"Wah hebat nko Pendek.. Nko memang Champion la.." Wan Nandong menghulur tangan..

"Pasal tu lambat wei.." Pendek Antu Gigi menyambung.. bangga..

Bertemankan bubur jagung.. malam tu memasing berpuas hati dengan hasil rampasan.. tapi hanya setahun sekali.. sebab kalau buat selalu alamat kitowang akan beraya di hospital..


p/s : Malam esok kitowang dengar Wak Siron mengamuk pasai rokok dier dah ilang.. hahaha...




5 Insan Besh:

BudakCHOCO Official Blogger said...

hahaha cian pemilik warong tuh... abis rokok diorg amik... ish2... tp naper x rembat semua skali jer... kan besh.. bru mkn hasil... lalalala

mamai said...

gila ganas kau yer

Rozita said...

kejam nya korang nih..
rokok bapak korang pun kena rampas skali ke?

Lifesaver said...

pergh!!hebat2!

ayampinko said...

BC~kat surau la..bukan warong
mamai~dul mana pk bro
rozita~harusla..
LS~kan..berani oo masa kecik..