Ubi

Thursday, February 18, 2010

Cuti hari tu aku balik umah.. lepak-lepak layan orkid ngan mak aku.. pas tu bapak aku panggil. tolong dier cabut ubi.. biler plak bapak aku tanam ubi.. cabut la dua rumpun.. hasilnya..



banyak siut.. pas tu mak aku rebus.. layan ngan ikan masin goreng..

tetiba bapak aku bawak lesung batu.. dier letak garam ngan cili padi.. pas tu tumbuk separa lumat.. pas tu makan la ubi rebus tu cecah menatang tu..

TERBAIK WOK..

Kesan sampingan mlam tu kitowang perang kentut.. damm..

Eer korang pernah makan ubi tumbuk tak.. ubi rebus yang di tumbuk lumat.. makan dengan kelapa parut tak pun cecah gula.. kompom sedap..


10 Insan Besh:

Honeydy Love said...

saya suka ubi,... best,, =)

achik ezam said...

itu adalah makanan kadang2 mak abah aku yg penuh keJAWAan....


TAPI...


i am british....


hahahaha

vidadarisakura said...

ui sedap gilak layan ubi dengan sambal ikan masin pedas. gila terbaik sampai terberak.haha

mamai said...

wanginya bau ubi bakar teringat masa dulu-dulu

Rozita said...

tk pernah makan.
biasanya ubi rebus + kelapa parut+gula

nuyuljana said...

ubi parut + kelapa parut + gula = getok ubi.

kau perang kentut sampai angkat kaki kan?

hahahaha.

aku teringat statement angkat kaki ko.

:DD

ayampinko said...

honey D = memang besh dari zaman ke zaman..

ezam = la penjajah nko nie

vivi = jijik

mamai = yer tak yer la bro..

rozita = tapi besh kan

nuyul = hep diam2 sudah la..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

gua mmg peminat ubi kayu yg sejati..heheehe..

GadisKasutConverse said...

power punyeee!!hahaha...

Anonymous said...

sedap!buat kuih pon sedap!