Boy Kg. Tengah

Tuesday, February 2, 2010
Masa : Semalam petang
Lokasi : Wak Lan Coner

"Pok aku nak beli barang pancingla... kat mana ek.." aku bertanya..

"Nko cari kat area kepong.. tak pun klang.. sana banyak pilihan sket.." Paan mencelah..

"Tapi tengok jugak nko nak mancing aper.. laut dalam ker.. muara ker.. setakat Kolam Kambing yang murah pun ok.." Tompok berhujah selaras dengan jawatan Ketua Pemua UMNO Cawangan..

"Assalamualaikum.. wei malam kang aku nak pegi kedai pancing nie.. sapa nak ikut..?" pelawa Jali..

Aku pandang Tompok.. Tompok pandang aku..

"I follow" Serentak dari kami..

"Ok Wak Lan jam 8.30.. ok aku grak.. nak jumpa Ustaz jap.." Jali selaku Ketua Dewan Pemuda PAS Cawangan pergi mencurah bakti..

Persembangan di sambung dengan rancaknya.. tiba-tiba datang la sorang mamat nie.. Boy Kg Tengah.. lama kitowang tak jumpa dier nie.. lepas kantoi pasal dadah 2 tahun lepas trus ilang.. setelah bersalaman.. sembang di sambung semula.. kali nie topik mancing laut dalam..

"Sejak peristiwa hari tu aku dah berenti pancing laut dah.." Boy mencelah membuatkan kitowang menumpukan perhatian sejenak..

"Pasal per plak.." Tompok tak puas hati..

"Masa tu kat Perak.. aku baling batu ladung tu aku raser kene sesuatu la.." Boy menjelaskan..

"Suspen nie.." Paan..

"Aku punyer batu ladung kene Kapal Selam beb.. Kene cermin dier.. Retak oo.. pas tukan kapal tu kan naik jumpa aku.. dier bukak pintu kapal selam tu.. dier marah kat aku.. dier suruh aku ganti.. mana aku ader duit.." Boy dengan semangatnya..

"Ek.. batu ladung nko kene kapal selam..?" ulang Tompok..

"Yerla.. takkan kapal terbang kot.." Boy mengkompomkan..

Keadaan sunyi sekitika.. mata saling berpandangan.. renungan disambut dengan gelak yang pecah perut.. tersembur-sembur air teh o aku.. kecian mamat nie.. tu la ambik sangat dadah tu banyak sangat.. kan dah mereng kepala..

Dari jauh kedengaran suara Jali berkumandang menandakan masuknya waktu magrib.. kitowang pun chow la.. balik sembahyang lagi baik dari kene tipu ngan Boy Kg Tengah..



9 Insan Besh:

ezam said...

tak baik dow ketawakan dia...ntah2 betul caner???

hehehe~

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

hahaha..daya imaginasi yang melampau Boy ni.

Rozita said...

wakaak...senang je nak kena tipu yea?

Lifesaver said...

aku rasa dia tgh berangan tu

Mimie.Candy Cane said...

wahh..tinggi imaginasi tu...hahahaha

JMR said...

mmg giler mancing tol nih...

ayampinko said...

ezam = takdernyer betul..kompom mereng

naddy = pala dah high...memangla macam tu

rozita = susah jugak la..hahah

LS = yer kot..

mimie = yup..

JMR = ha jangan tak tau..

kAkUnA_tHe KeLip KeLiP said...

wahh..dah rajen apdet..hehehe..gua jugak yg mls lg...ciss..

ayampinko said...

kakuna = boleh la..