3 Cinta da Finale

Thursday, July 16, 2009
Cinta Itu Buta

Aku tak boleh nak tafsirla.. adakah sebab umur.. adakah sebab status atau adakah sebab ekonomi.. ader yang bercinta walaupun beza umur kaw-kaw punyer jauh.. kawen dengan nenek monopos pun ader.. boleh lagi ke berfungsi.. awek kaya giler.. pakwe isap dadah.. ader yang nak kaple dengan pilihan yang macam artis.. putih cantik dan tinggi.. tapi muka sekor-sekor macam jamban tak siap.. ader yang memilih.. macam dier tu putera raja.. tak sedar hampeh.. ader yang termakan budi.. tergadai body.. ader yang bercinta dengan rakan sejenis.. pedang lawan pedang.. sarung pedang lawan sarung pedang.. cet ada besh ka itu macam.. ada yang ikut kata keluarga.. lepas 5 tahun cerai berai.. salah saper.. keluarga..? ader yang ikut hati.. mati.. ader yang ikut rasa.. binasa.. ader jugak yang ikut nafsu.. lesu..

Ader yang muka punya la lawa macam Preti Zinta.. punya la ensem macam Amitha Bachan.. tapi pasangan muka macam tayar sotong saiz 18.. ader yang baik giler.. sopan.. lemah lembut.. tapi pasangan haram punya setan.. mabuk.. main Rolex.. tak pun kaki pompuan.. ader yang bercinta 1 tempat kerja.. 1 sekolah.. 1 persatuan.. kenal dari blog.. Muka Buku (FB).. Kawanan (FS).. Taged.. Sosial Forum..

Ader yang kawen sebab fizikal.. sebab seks.. sebab duit.. sebab ikut ayah.. sebab takut tak laku.. sebab ini jer yang minat kat aku.. sebab persefahaman.. sebab nak tutup malu.. sebab terpaksa.. sebab dah ngandung.. sebab kengkawan lain dah kawen.. sebab dier memahami saya.. sebab tahla dah jodoh kot.. sebab yang kengkadang kita sendiri pun tak tau..

sebab aper korang kawen..?
sebab aper korang bercinta..?
sebab aper korang putus..?
jangan tanya aku.. kompom kene tampar..

22 Insan Besh:

dila john said...

ermm...

sb aku kawin = sb tiada siapa lebih ikhlas slain dy

sb aku bcinta = sb dy yg plg memahami

sb putus ngn org lain = sb dy bknlah yg kita cari

kesimpulannya, klw kaw sendiri tak cuba, kaw xkan tau. bila bnyak pngalaman bercinta kaw akn lebih matang. cayalah ckp aku, bila smpai waktu n betul org nya, kaw sendiri akan tiba2 terus rasa nak kawin ngn org tu.

cepat la bro kawin, aku nak mkn nasi minyak neyh lapa...

paRi-paRi sYurGa said...

kenape aku pilih incek tunang?
sebb die sorang jer yg tahan dgn perangai aku.. ko pun belum tentu tahan.

die terima ape saja perangai aku.. aku tak pernah tunjuk baik aku...



orang lain takkan tahan dengan perangai aku.

paiseh said...

lu igt lu tanya kat sape2 ni tak kena tampar ke??
meh gua seligi lu satu kali~

Lifesaver said...

tiada sebab aku kawin dgn Mr KE. tiada sebab aku cinta kat Mr KE. Semua niat lillahitaala.

Ecah said...

hahahaha.. tu dia sudah finale ek.. paiseh!! lu seligi je ayam ni.. sembelih... goreng pun sedap!! meh sini aku tanya ko...

sebab aper korang kawen..?
sebab aper korang bercinta..?
sebab aper korang putus..?

ha!! JAWAB!!

Rozita said...

semenjak dua menjak nih asyik citer pasal cinta aje...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

bila ayampinko bercerita soal cinta...semua kusyuk membaca nyer...

hahahhaha...tak mo tanya ko la ayam...

kang tak pasal2 ko tampar laju2 PP gebu aku......hahhaha

Qaseh said...

kita manusia..memang x pernah puas....mahu yg terbaik biarpon x baik...hati manusia x boleh diselam...

kenapa bercinta?...
sbb hati x seiring dengan fikiran... biarpon muka mcm pecah umah..tapi hati gembira?...akal dan hati susah nk seiring...

jangan persoalkan kenapa kawen dgn pasangan... biarpon hanya cinta..tapi banyak cabangnya...yg buruk juga sedia diterima...

wujudnya perkataan "dugaan dalam perkahwinan"..adalah berdasarkan sbb yg AP sebutkan...

jangan cerita kenapa berpisah sdgkan cinta bagai nak gila... sesungguhnya dtg dari "dugaan dalam perkahwinan"...jika tabah dan saling menghadapai...pasti hingga keakhirnya...jika x sabar dan mengalah...nokhtahnya x sejengkal pon...

notakaki: tulis ikut hati bukan pikiran...baca balik..akk sendiri pon cm x paham apa akk tulis...

F A R Y N said...

aku rasa cam nak kawen ngan wolverine...ahahaha

nuyuljana said...

ni 1st time aku jumpa perkataan sexs. dulu masa blaja cikgu tulis seks atau sex. ni language ape ko pakai?

aku xley jwb soalan ko sbb aku belum kawin, xbercinta, xputus cinta.

hee~

ayampinko said...

dila..
sabar la..wa tunggu lu abes balajr..keje..baru dapat adiah besh..

pari2
itulah namanya pasangan..mesti yang ok dengan kita...

paiseh..
kene jugak ker..mana tau tak bagi tau pun

livesaver
tu la sebabnyer..

ecah
meh sini sket..nak kene tampo..

rozita
musim panas..besa la..

yanie.
nko garang aku tak nak tampo.. nanti aku kene pijak..huhuhu

qaseh
akak sowi ek..wa tak paham la..

faryn
elok gak tu.. tapi wolwerine nak ker..?

nuyul
ek elen..bahasa aku kasta tinggi la.

niEna hailani said...

aku belum jumpa chinta aku...

tp mesti ade pasngn tuk kita...
jd x perlu riso k...
hehehehee...

kn2???

k.e.r.i. said...

ini mesti kes baru putus cinta.
itu pasal kuar entry ni.
haha

dila john said...

wahh..

jgn cakap jerk nak tgu adiah aku,
jab agi,
jemput pown x...

wu wu wwuuu...

kakuna_daisy said...

OUchh!! touching...haih..ayam,bukak story len ar beb..huhuhuh...

arnirina said...

semuanya kerana Allah.. :)

Basuh Baju said...

jgn jd gay dhla..tu je..haha

SwEeTFoResT said...

huhu..ayam..lame ku ta singgah sini da cite pasal cinte..hehehe.. layannnn...

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

lama tak jenguk lu...

s@yangh@sni said...

sebab jodoh itu telah ditentukan Allah sejak di loh mahfuz lagi..
setiap manusia telah ditentukan jalan hidup masing2..
yang baik diteruskan..
yang buruk kena guna akal..
hidup kena percaya pada qadak dan qadar..

Liliyuli said...

terpaku aku ngan entri ko ni..

BudAk hijAu said...

nie simtom2 org nak kawen nie..
kawen je bro klu dh sampai seru..
xyah pening2..ngeeeee...