Kejadian Berulang

Monday, May 25, 2009
malam minggu yang lepas..dikala aku baru nak on lap top dan meng'usb'kan sesuatu..kedengaran lagu bob marley berkumandang..menandakan telopon berbunyi..
'assalamualaikum..rumah mayat ampang..boleh saya bantu'.. aku bersuara..
'woi hantu..nko kat ner..lombong ader lauk'..suara yang minikam kalbu kedengaran..Tompok..
'LAUK..pacu ker rohu'..sampok aku..'bukan ikan..owang beromen'..

aku terkejut..sedetik itu juga aku bangkit..bergegas ker lokasi kejadian..memang benar..sepasang musang yang dikawal hawa nafsu..yang tak takut hantu malam..yang tak segan pada manusia..yang tak takut tungau..sedang di basuh dan dibelasah oleh sekumpulan remaja yang lagak gaya umpama filem Padiyappa..

seperti biasa sebelum dilepaskan kedua-kedua suspek dihumban ketasik..dalam..takla paras dada itik ja..kembali ker meja kopi..posmotem dibentangkan..antara yang menarik..diowang nie tak tau ker nak cari port-port yang lebih sesuai untuk memerah keringat-keringat batin..atau memang mencari suatu cabaran dalam perhubungan..gila la..

aku letih..lapar..tapi aku puas dalam tanggungjawab aku menjaga keharmonian kg aku..walaupun dosa-dosa lepas masih terhutang..masih tertunggak..namun aku cuba untuk menidakkan perlakuan yang sebegini..tiada salahnyer sesorang itu memilih jalan sendiri..tapi takkan kat tepi tasik kot..atas bangku simen..kitowang nampak nie brader..mana leh tahan..kang kitowang join kang nko marah plak..

di rumah..aku termenung..melayan bahang malam..aku terpikir..panjang..ceteknyer pikiran mereka..salah siapa atau apa?..dimana akal..dimana adat..dimana agama..dimana keluarga..aku sedih..akan anak bangsa yang lupa..yang alpa..yang tidak kenal rupa..

ahhh..persetankan mereka..aku dah ngantuk..tido lagi baik..masuk bukak astro..tom n jery..besh ja..layan.....


11 Insan Besh:

SRISUFI said...

Salam..

dunia dalam ada macam-macam cerita kan bro..


alahai...

SwEeTFoResT said...

hehehe..sweet layan tom n jerry..
kihkihkih...

erm..nu kumen la..
o_O

ayampinko said...

srisufi
~yup..dan kita takkan pernah tahu kesudahanya..

manishutan
~besh layan tnj..sebab ga memang hantu kartun..

kueh bakar said...

boyan pon boyanlah..
janji rockkkk

ayampinko said...

hehehe..rock are the final element..
yeargh...

Lifesaver said...

patut sula je..

ayampinko said...

jangan..awek tu lawa tu..masih ader harga lagi oo..

Lifesaver said...

ayampinko:
uiks!ko nak ke?

ayampinko said...

tak nak..bukan taste aku..hehehe..

Lifesaver said...

oh!memilih!apa taste ko?

ayampinko said...

macam nko..