Paham kah haku..??

Wednesday, August 19, 2009
Thanks kowang.. aku telah disahkan bebas dari H1N1... ok sambung blog balik.. aku nak sembang pasal pompuan nie.. agak sensetif sket.. hari 2 kawan haku call.. nenangis.. aku lemah sket pompuan nenangis nie.. nak ku lempang jer.. aku tanya la pepasal.. dier kata dengan sedihnya..
" Awak dier dah tinggalkan saya".. kata dier..
" Biler plak u bercinta.. setahu saya u single kan..? haku la tu..
" Awak sory.. saya tak berniat.. dier tu X-BF saya.. dulu dah clash.. pas tu dier datang balik.." jelas minah tu..
" So awak terima la.." haku la..
" Saya nampak dier macam serius jer.." minah tu diselang selikan dengan esakan dan tangisan..

haku tak paham la.. kenapa biler sekali dah kene pas tu boleh terima balik pas tu boleh kene lagi.. 2 kali nangis.. kengkadang haku kesian jugak.. yerla dah nangis sakan.. tak kesian bukan manusia namanya.. tapi dier kesian tak kat diri dier..?

ada satu lagi kes
kali nie kawan haku lelaki yang ditinggalkan berkali2 oleh sorang pompuan.. lagi haku tak paham.. dah la jambu.. muka cari makan.. pun boleh jadi macam tu.. haku tanya dier naper nko trima balik.. dier kata sayang.. SAYANG.. hem dier paham tak maksud sayang tu.. ker dier memang tergolong dalam kawanan lembu.. hahaha.. lantak nko la.. asalkan nko tak susahkan haku sudah.. apa-apa pun bertemu.. bercinta.. putus.. berkekalan adalah lumrah dalam kehidupan.. macam ner korang hadapi semua tu lantak korang la.. nak mintak pendapat bagi tau aku.. insyaallah haku tulung.. tak payah bayar.. tapi kalau nak bayar tu biarla berlebih..

ader yang mintak alamat umah haku.. nexk post haku bagi k..

20 Insan Besh:

lumut said...

hmmm..
dalam bercinta mmg ramai yg tak reti menghargai...
lumrah manusia lah tuh..
=)

nice blog.
aku rse ko leh jadi motivator.
utk aku leh???

•·.·´¯`·.·• naDDy •·.·´¯`·.·• said...

kalau clash dulu sebab yang boleh diterima dan hati masih sayang, ok je kot.

ape salahnya bagi peluang kedua.tapi berhati-hati dalam memberi hati la.

niEna hailani said...

cinta tu tak buta...
tapi ada sesetengah org buta menilainye..

bagus la kamu da sihat..
jgn lupe makan ubat k

mamai said...

lempang ajer laju-laju budak tu dah sekali terkena nak ulang lagi

Monkey D Luffy said...

kesian ko kena melayan

s@yangh@sni said...

hati orang memang susah nak faham..

"ANDAI ADA LANGKAH MEMBEKAS LARA,
ANDAI ADA KATA MERANGKAI DUSTA,
ANDAI ADA TINGKAH MENOREH LUKA,
KUMOHONKAN MAAF LAHIR BATIN,
SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA"

Rozita said...

cinta itu besh
jgn serik bercinta
cinta yg setia akan dtg dgn sendirinya

nuyuljana said...

aku pun tak paham ade sesetengah org ni jenis dah ludah jilat balik.

syg punya pasal, maruah entah ke mana.

haih.

Liliyuli said...

sayang..itu...
bukan boleh dibuat main.

LiN said...

soal hati nih susah nak komen....
hanya yg mengalami je yg tau camne rasenye..heh ;p

paiseh said...

"Jodoh, maut dan rezeki... itukan rahsia Tuhan. Yakinlah dengan ketetapan yang telah ditetapkanNya itu sejak di luh mahfuz lagi." - penasihat peribadi.

ayampinko said...

lumut = motivator..?boleh ja kalau nko rasa haku boleh..maka haku boleh la...

naddy = hem sebenarnya peluang tu datang sekali je..kedua mana ader..?

niena = thanks coz caring..same goes tu you..

mamai = lagi la dier melalak

monkey = haku ok..good listener la katakan..

hani = mendalam nie..

rozita = haku suka statemen nko..

nujul = tu la pasal..tapi tu la jalan cerita percintaan..

liliyuli = ringkas tapi 101% right..

lin = tu la pasal..pas tu nyesal..senget..

paiseh = alhamdulillah..

nuyuljana said...

ko salah eja nama aku!

*muka marah*

ayampinko said...

nuyuljana = sowie sowie...tak sengaja..kemalangan di papan kunci..

kakuna_daisy said...

erkk.??? setepek kt atas idung aku beb..huhuh...
tp sume tu learning to growth...pengalaman mengajar erti.....[err,aku lupe ..ape ek??]

anyway,selamat berpuasa...eheheh.

SwEeTFoResT said...

sweet pon pnah putus..la nieyh bangkit balik..hahaha..ayat sengal..

selamat berpose yer...

Lifesaver said...

aku pon x faham nape dia mcm tu

fadzilah said...

ko tu pernah bercinta ke?..ntah2 ko tu yg melalak kalau putus cinta..
hehehe..:)

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

>> Salam Ramadhan bai.....posa elok2 ek....jangan dok teringat waffle ais kerim Alamanda jer

hahhaha

Anonymous said...

'main Rolex' tue maksud aper?