Bahasa Menunjukkan Bangsa

Wednesday, December 9, 2009
"Tompok nko datang umah aku jap.. tolong aku repair moto.. malam nie nak racing nie.. dengan Apai Shari.. budak Kg Lombong" Saadon Cuping meminta pertolongan..

"Owait.. jap aku nak makan jap.." Tompok..

Maka seketika kemudian sampailah Tompok di perkarangan umah Saadon..

"Ha macam ner.." Tompok bersuara..

"Matikan la dulu moto tu.. nko ingat aku nie ikan patin ker..?" marah si Saadon..

"Ok.. kau nak aku tolong aper nie Don.." Aku setakat tolong tengok memang champion..

"Nko pegi kat stor tu.. bawah almari ambik kan Balok.." perintah Saadon..

"Balok tu aper.." Tompok menggaru kepalanya..

"Blok moto la.." Saadon membetulkan tatabicaranya..

Maka bermula seisi pemodifikasian.. seketika kemudian..

"Pok nko tolong bukakkan Begel aku nie.." Saadon..

"Begel tu aper Don.." Tompok mengerutkan dahinyer..

"Nie ha.." sambil menghulurkankan pergelangan tangannyer..

"Nie Benggel la kambing.." tompok membetulkannya lagi..

"Ha Benggel.. Pok aku ingat aku nak jual la moto nie.. nak beli yang lagi besar sket.. nak pakai YP350 la.. baru laju.." Saadon dengan muka yang serius sambil rokok di bakar..

"Nko tolong carikan Vampire.." sambung Saadon

"Nko dah giler ker.. mana aku nak cari Vampire.. kang tak pasal-pasal mati lak aku.. dier gigit tengkok aku.. jadi janda awek aku.." suara tompok menampakkan keseriusannya..

"Eh silap.. Buyer.. carikan aku buyer Pok.." Saadon membetulkan lagi..

Beberapa jam kemudian selesai la kerja2 budak 2 ekor tu..

"Pok nko ambik Spam kat dalam stor tu.." Saadon memerintah..

"Woi mangkuk.. Spam tu aper..? penat la cakap ngan nko nie..? Tompok menunjukkan kemarahannyer..

"Spam pun tak tau.. Spam la.. aku nak basuh moto nie..? Saadon melawan..

Tompok paham.. tanpa bicara tompok ambik menatang yang bernama Spam lalu membawanya kepada Saadon..

"Nie namanyer Span.. bongok.. nko ngan Micheal nko sama jer.." Tompok tak puas hati..

"Span ek.. naper nko tak ambik botol Puti tu sekali.." Saadon melawan kembali..

"Pening aku layan nko nie.. nie namanya botol 2T k.. bukan Puti" Tompok dah hangin dah..

"Rilek la Pok.. wei pegi beli air pok.. nah 90 Pukang.." Saadon memujuk..

" 90 Kupang la.. meh sini.." tompok termakan rasuah Saadon..

"Beli kat kedai Kak Ena Rewang sudah.." Saadon mencadangkan lokasi..

"ok.." ringkas dari Tompok..


Setengah jam kemudian..

"Mana Tompok nie.. dari start basuh moto sampai aku pun aku basuh tak sampai2 lagi.." Saadon mengeluh.. menunggu kadatangan air sirap..

Di suatu lokasi di atas pangkin di bawah pokok rambutan seorang pemuda sedang asyik menikmati ais kepal dan di sebelahnya kelihatan Dunhill sebatang dan Gudang Garam sebatang.. pemuda itu bernama Tompok...

p/s : Micheal tu monyet belaan Saadon..

7 Insan Besh:

nuyuljana said...

hahaha.

bley kencing manis kalau ada 10 kawan macam saadon!

=))

Lifesaver said...

mmg menguji kesabaran btol!

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

sabau jelah...haha

mamai said...

kau ajat micheal tu lagi cepat pandai

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

sengal...haha

*pang sebijik kat PP pemuda itu

niEna hailani said...

hahaaaaaaa...
ley kene kencing manis kl cmni

ayampinko said...

nuyul=tu la pasal..
lifesaver=sampai skung tetap ngan spam..hahaha
zikr=tak lalu nak sabau geng
mamai=hahha..boleh ker bro
yanie=skung dah kaya dah
niena=smala ngan nuyul