Baik VS Buruk

Wednesday, June 2, 2010

Arinie kontrak aku abis.. bermakna hari last aku keje kat sini selama 2 tahun.. seketika kemudian HR halo aku..

"En. Hasanuddin sila naik ke atas.." HR..

So aku naik la.. mengharapkan berita baik..

"Geng aku ader berita baik dan berita buruk" HR..

"Berita baik nko dah jadi permenent.. berita buruk nko punya gaji tak naik.." HR lagi..

"Nko pikir memasak.." HR menerangkan..

Tanpa sepatah kata.. aku ambik surat lantikan.. aku melangkah keluar.. longlai..

Kemudian jiwa aku seakan memberontak.. aku berpikir keseorangan bertemankan rokok di tangan.. mana tak nya.. setiap staff yang di naik taraf akan mendapat skim gaji yang baru.. mengapa tidak aku.. aku tak puas hati.. aku usulkan ketidakpuashatian aku kat bos aku.. jawapannya kene tunggu dan lihat la..


paling sial : aku dah kuar makan.. melepak lagi baik dari dok opis..



7 Insan Besh:

Matasepet said...

should have salary increament maa..
sila kemukakan 4W 1H Q!

Pekerja Kontrak said...

ko sabar je la bro.... ada rezki ada lah tu...

jgn plak lupe belanja aku kalau datang sabah...

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

tgh menanti waffle ais kerim dari lu

F A R Y N said...

sabar...agak2 bengang..belasah je mereka! ahahahaa

Liliyuli said...

pikir masak2 weh

ayampinko said...

matasepet = harus..ari nie lepak umah ja..

mas = mesti..aku pun rindu kat sabah jugak

yanie = waffel hem masih segar dalam ingatan ku

faryn = kuat la sangat kan..

lili = wa nak pk secara bbq boleh..?

Anonymous said...

sbr ya..insyaALLAH..ada rezeki tuk awk..bykkn berdoa ya..sy sentiasa doakn yang terbaik buat awk..AMIN..