Umah Ayop : Ubi dan Ayam

Monday, May 10, 2010
"Geng lapar nie.." Malis..

"Nak akan aper.. Umah Ayop nie aper pun tak der.." Samy Jai..

"Aku balik jap.. Cabut ubi bapak aku.. ader 3 pokok kat blakang.." Malis..

"Cantek.." Samy Jai menyahut..

"Err..nak masak guna aper nie.." Paan menyoal..

"Kita bakar jer.." Tompok memberi cadangan..

"Owait.." serentak dari ahli2 rumah..

Sedang mereka berusaha menghidupkan api.. tetiba Tompok ternampak kelibat sesuatu..

"Nko nampak aper yang aku nampak tak.." soal Tompok kepada Paan..

"Nampak.. jadi aper tunggu lagi.."

"Serang.."

Maka mereka berdua berlari mengejar Cik Ayam itu.. dengan kepantasan Usin Bolt maka tertewasla Cik Ayam itu di tangan mereka berdua.. mana tak nyer.. si Tompok rembat jala Ustaz Saat terus tebar bawah pokok pisang.. dengan ayam dengan Paan dengan Samy Jai dalam jala tu.. dah macam Pendekar Bujang Lapok dah..

"Ayam saper nie Tompok.." soal Paan..

"Tahla.. ayam nie pun bukan boleh bercakap.. kalau tak senang kita tanya dier.." Tompok menjawab..

"Tak salah ker nie.." Soal Samy Jai..

"Tak la sebab ayam nie tak der IC pun.." Tompok mengelentong..

"Nko sembelih la Tompok.. Nko kan dah pergi kursus mandikan jenazah.." Paan mencadangkan..

"Boleh jer.." Tompok memikul tugas..

Maka makan besar la mereka pada hari itu.. Ubi bakar layan ngan ikan masin.. hasil sumbangan Malis.. ayam kampung bakar.. liat nak mampos.. tapi sedap oo...

Menu besok aper plak ek..

Ini adalah pengalaman aku bersama rakan-rakan.. sewaktu masa dulu la..

5 Insan Besh:

Matasepet said...

nakal seh...

Frodo Baggins said...

wakakakkakakakkaka ...tabikk!!!!!
skodeng anak dara tok ketua ada tak bro?


>>___<<

weeeee

ayampinko said...

matasepet = haruslah
frodo = idea tu..episod seterusnya..

vidadarisakura said...

bila masa ayam ada ic.
sot.haha

ayampinko said...

vivi = memangla takder..