Ikhlas Tak Ikhlas

Tuesday, March 30, 2010
Dah lama aku tak mengarut kat sini.. maklumla sibuk dengan kerja seharian (tido).. tak pun aku melayan Naruto..

Nie cete semalam nie.. aku jenjalan kat Giant.. nak bayar bil maxis haku.. lambat sket jer trus bar.. cinabeng.. ondaway tu ader la satu budak nie datang kat aku.. mintak derma sekolah anak yatim katanya.. tau-tau jer yang aku dah gaji.. so aku layanla..

"Kene bagi berapa nie.." aku la..

"Bagi seikhlas mungkin la bang.. tapi kalau nak resit abang kene bagi RM 10 ke atas.." budak nie..

"Pulak.. derma pun ader resit ker..?" aku..

"Nah aku ader 2 hengget ja nie.. yang lain aku nak bayar bil henpon.." aku huluq la sket..

"Tapi bang tak dapat resit la.." budak tadi..

"Dah yang aku ikhlas RM 2 jer.. tak yah resit k.. lagi pun nak buat aper dengan resit tu.." aku..

"Terima kasih bang.." budak tu ambik duit pas tu trus blah.. cari owang lain..

Aku ushar je budak tu.. tak sekolah ker budak nie.. tido mana nie.. banyak ker yang dier dapat..?

Pas tu aku blah bayar bil..

"Dalam 2 jam kita akan sambung balik ye.." gadis kaunter itu..

Tapi.. Damm maxis 1 malam aku tak leh nak bercinta.. kata 2 jam.. nie dah 12 jam dah nie.. adoyai..

update.. jam 11 tadi baru boleh buat call.. tu pun lepas aku memekak kat kosteme serbis dier...

8 Insan Besh:

h a n i e said...

patutla dh lame x bercinta..


:P

ezam said...

patotlah hanie cam meroyan....

muahahahahha

h a n i e said...

ezam bengongggggggggggggggggg!!!

ayampinko said...

hanei dan ezam
no komen..

ader macam artis tak..

mamai said...

selalu juga fikir benda yang sama tak sekolah ke mereka tu

nuyuljana said...

hahahaha.

len kasi pakai prepaid.

ayampinko said...

mamai = kesian oo bebudak tu siap kene marah pun ader..

jana = ah prepaid mahal..

Kak hanim said...

Salam,

Memang kadang kita kesian pun ada tengok mereka ni.

Kita takut budak2 ni dipergunakan.